23 Temmuz 2013 Salı

Kahvaltı Yapmanın Önemi

Kahvaltı, günün en önemli ve en temel öğünüdür. İyi bir kahvaltı her türlü besin değerini içermelidir. Kahvaltının geçiştirilmesi ise vücudun yağ salgılamasına yol açabilir. Bu yüzden kahvaltı yapmak kilo vermek için ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için çok önemlidir.

Kahvaltıda protein, karbonhidrat ve az miktarda yağ tüketilmelidir. Kahvaltıda tek yönlü beslenmek vücutta yağlanmaya sebep olabilir. Kahvaltıda mümkün olduğunca her türlü besinden tüketirseniz sağlıklı bir gün geçirmemeniz için hiçbir sebep yok.

Tabii kahvaltıyı iyi yapmak yeterli olmaz. Dengeli ve düzenli bir kahvaltı yapmaktan da önemli olan, diğer öğünlerde de doğru beslenmektir ama asıl önemli olan kahvaltıdır. Kahvaltıdan 2 saat sonra ara öğün olarak 1 porsiyon meyve tüketebilirsiniz.

Sağlıklı bir kahvaltıda yumurta, domates, salatalık, zeytin, tam buğday ekmeği, taze sıkılmış meyve suyu, az miktarda bal veya reçel tüketilebilir. Tabii bunlar dışında sağlıklı olan her şey tüketilebilir ama Türk toplumu olarak en rahat bulunabilen ve en sık kullandığımız besinler yukarıdakilerdir.

Unutmayın kilo vermek istiyorsanız güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlamalısınız. Ayrıca iyi bir kahvaltı yapmak sağlıklı bir vücuda sahip olmak için de önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder