17 Temmuz 2013 Çarşamba

Meyve yiyerek zayıflayın

Zayıflamak birçok insana göre zor olabilir bu zorluğun sebebi ise açlık hissi, sosyal çevre veya yeme bozuklukları olabilir. Bu yazıda kilo verme hakkında genel bilgileri ve meyve tüketmenin zayıflamaya etkisini bulabilirsiniz.

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için öncelikle beslenmenize dikkat etmelisiniz sağlıksız bir şekilde beslenen kişilerde aşırı kilo ile birlikte çeşitli sağlık sorunları da gözlenmektedir. Sağlıklı zayıflamak için önceliğiniz mutlaka beslenmeye önem vermek olmalıdır aklınızda bulunsun kilo vermenin %60'ından fazlası beslenmeyle ilgilidir.

Sağlıklı beslenmek için her türlü yağdan uzak durmalısınız ve mutlaka sebze tüketmelisiniz. Yağlardan ne kadar uzak durursanız o kadar az kalori alırsınız ve kilo vermeniz o kadar kolaylaşır. Lifli sebzeler tüketerek midenize doygunluk hissi verebilirsiniz ve daha az yemek yeme ihtiyacı duyarsınız bu sayede kilo vermeniz kolaylaşır.

Günde 3-4 porsiyon kalorisi düşük meyvelerden(karpuz, kavun, üzüm, elma...) tüketirseniz çabuk kilo verirsiniz. Çünkü meyve yemek tokluk hissi verir ve meyveler fruktoz içerdikleri için günlük şeker ihtiyacınızı karşılamış olur bu sayede şekere ihtiyaç duymazsınız. Ayrıca meyve yemek kilo vermenin yanında vücudu da sıkılaştırır ve insana gençlik kazandırır.

Kilo vermek için şekeri ve unu tamamen bırakmalısınız çünkü şeker ve un, yağlar ile birlikte kilo aldıran başlıca gıdalardır. Şeker ve un yerseniz sürekli bir şeyler yemek istersiniz dolayısıyla da kilo alırsınız yani kilo vermek için mutlaka şeker ve unu bırakmalısınız.

Türk toplumu olarak neredeyse her öğünde beyaz ekmek tüketen bir toplumuz fakat beyaz ekmek en sağlıksız ekmek türüdür beyaz ekmek yemek size kilo aldırır bir dilim beyaz ekmekte 90 kalori bulunmaktadır bu da oldukça fazladır. Kilo vermek için tam buğday ekmeğiyle beslenmelisiniz. Tam buğday ekmeği hem lif bakımından oldukça zengindir hem de beyaz ekmekten daha sağlıklıdır. Bu yüzden beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği tüketmelisiniz.

Gün içerisinde bol bol su içmek, kilo vermeniz için oldukça önemlidir. Günde en az 2.5 litre su içmek, hem sağlıklı olmanızı sağlar hem de midenizi doldurarak tokluk hissi verir. Ayrıca su 0 kalori olduğu için asla kilo aldırmaz[“su içsem yarıyor” diyen arkadaşlarınız varsa dikkate almayın :) ]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder