19 Temmuz 2013 Cuma

Sebze Tüketerek Kilo Verin

Türk toplumu olarak sebzeleri fazla sevmediğimiz aşikar. Sebzeleri fazla sevmediğimiz için sebzelerin olağanüstü faydalarından ve zayıflamaya etkisinden faydalanamıyoruz. Sebzeler, küçükten büyüğe her insana düzenli tüketildiği taktirde büyük fayda sağlar.

Sebzeler tam bir lif kaynağı olduğu için insan vücuduna oldukça faydalıdır ayrıca lifli besinler besleyici olduğu için zayıflamaya da oldukça büyük bir katkı sağlar. Lifli gıdalar sayesinde açlık hissetmezsiniz ve sürekli bir şeyler yemek istemezsiniz. Ayrıca lifli gıdalarla birlikte su tüketirseniz uzun bir süre açlık hissetmezsiniz.

Sebzelerin kalorisi düşük olduğu için fazla yendiği taktirde kilo aldırmaz fakat doyduğunuz kadar yerseniz kilo verirsiniz. Mesela ıspanağın 100 gramı 26 kaloridir yani ıspanak, bir akşam yemeği için oldukça uygun bir sebzedir ve doğru miktarda tüketildiği taktirde asla kilo aldırmaz, aksine verdirir.

Ancak “ben sebze tüketiyorum gerisi önemli değil şeker yesemde olur hamurişi tüketsem de olur” derseniz kilo vermek yerine kilo alırsınız. Sebze yemek tek başına kilo verdirmez. Kilo vermek için şeker yememelisiniz, beyaz ekmek yememelisiniz, hamurişi tüketmemelisiniz, yağdan uzak durmalısınız… Kısaca açıklamak gerekirse sadece sebze yemek size kilo verdirmez kilo vermek istiyorsanız mutlaka komple bir zayıflama sürecine girmeniz gereklidir.

Sebze tüketme işini spor yaparak desteklerseniz kilo verme hızınız oldukça artar çünkü beslenme zayıflamanın %60’ını oluşturur geri kalan %40’ı ise egzersiz ve spordur. Eğer zayıflamak istiyorsanız mutlaka spor yapmalısınız.


Sebze tüketirken yağ ve şekerden mümkün olduğunca uzaklaşmalısınız. Eğer sebze tüketirken aynı zamanda şeker ve yağ ile beslenirseniz sebze ile uyguladığınız sağlıklı beslenme sürecini, yağ ve şeker ile bozarsınız. Bu yüzden zayıflamak için beslenmenize mutlaka dikkat etmeniz gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder