21 Ağustos 2013 Çarşamba

Ara Öğünlerde Neler Yenilir - Yenmez

Türk milleti olarak sabah-öğle-akşam şeklinde bir beslenme düzenimiz vardır. Tabii arada çerez falan da atıştırırız. Zayıflamak isteyen birisi için günde 3 öğün yemek doğru değildir. Aç kalarak zayıflanmaz. Günde 3 öğün tüketen bir insan gün içerisinde mutlaka acıkır.

İnsan vücudu acıktığını hissedince beyne bir sinyal gönderir ve bu sinyal sayesinde vücut yağ salgılar. Vücut yağ salgılayınca da kilo vermek zorlaşır. Vücudun yağ salgılamaması için beslenme şekline ara öğün eklenmelidir.

Günde 6 öğün(sabah-ara öğün-öğle-ara öğün-akşam-ara öğün) şeklinde beslenen insanlar diğer insanlara göre hem daha sağlıklı, hem de daha az kilolu oluyorlar. Sebebi ise gün içerisinde asla aç kalmamaları. Hal böyleyken ara öğünlerle ilgili en büyük merak konusu bu öğünlerde hangi yiyeceklerin tüketildiğidir.

Zayıflama sürecindeki bir insanın sağlıklı ve kalorisi düşük gıdalarla beslenmesi gerekmektedir. Ara öğünlerde de kalorisi düşük ve sağlıklı gıdalarla beslenmek gerekir. Örneğin ara öğünlerde meyve, badem, ceviz, fındık, fıstık yenebilir. Fakat soslu fıstık, çekirdek, antep fıstığı ve aşırı yağlı besinler tüketilemez.

Ara öğünlerde sadece bir şeyler yenmez. İnsanın canı her şeyi isteyebilir. Fakat zayıflama sürecinde sadece sağlıklı şeylerle beslenmek oldukça önemlidir. Ara öğünlerde içecek tüketmek isterseniz de tüketebilirsiniz. Mesela yarım yağlı süt, şalgam suyu, elde sıktığınız meyve suyu ve şekersiz limonata ara öğünler için idealdir.


Unutmayın ara öğünlerde kesinlikle un ve şeker yasaktır. Şeker ve un bulunan her şey zayıflamanıza mani olur ve size kilo aldırır. Ayrıca büyüme çağındaysanız ya da kas yapıyorsanız akşamdan sonraki ara öğünde asla meyve yemeyiniz çünkü uyumadan önce yenilen meyve büyüme hormonunun salgılanmasını engelliyor ve kas gelişimini önlüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder