25 Ağustos 2013 Pazar

Tereyağı Kilo Aldırır Mı?

Tereyağı kilo aldırır mı? Bu soru binlerce kez sorulmuş bir sorudur ve genel olarak aşırı tüketilen her şey kilo alımına neden olmaktadır. Tereyağı özellikle karbonhidrat, yani ekmek gibi besinlerle aşırı derecede tüketilirse kilo aldırmaktadır. Bunun yanında yemeklere çok az miktarda tat vermesi için kullanılmasının fazla bir zararı yoktur.

Bunların yanı sıra tereyağı insanların vazgeçilemez yiyeceğidir, böyle bir tattan vazgeçmek her ne kadar zor olsa da yapılması gereken şey budur, gençlik yıllarında fazla hissedilmese de ileride damar tıkanıklığı gibi zararlar oluşturabilir. Tamamen kesemesek bile miktarını düşürebildiğimiz kadar düşürmemiz gerekir. Her şeyin fazlası insana zarar vermektedir, az miktarda kullanım uygun olabilir.

Özellikle kilo vermek isteyen insanların tereyağını tamamen kesmesi gerekir, kilo vermek isteyen bir insan az miktarda sıvı yağ tüketmeye başlamalıdır, sıvı yağ tamamen insan dostudur ve kullanımının bir zararı yoktur, tabi ki az miktarda kullanımının…

Tereyağının kilo yapacağı insanlar kişiden kişiye değişebilir, mesela metabolizması yavaş bir insan her ne kadar az yerse yesin tereyağı kilo aldırabilir. Vücut enerjiyi kullanmadığı için depolama isteği duyar, buda insanların kilo almalarına neden olmaktadır.


Eğer tereyağını çok seviyor ve vazgeçemiyorsanız hemen spora başlamalısınız ki etkisi aza insin, spor insan ömrünü uzatır ve sağlıklı yaşama olanağı sunar. Spor sayesinde metabolizma daha hızlı çalışır ve yiyecek depolanma isteği duyulmadan direk olarak yakılır. Bu sayede tereyağı gibi yiyecekler insanlarda aşırı kilo sebeplerine yol açmaz. 

24 Ağustos 2013 Cumartesi

Diyet Yapmadan Zayıflanır Mı?

Diyet çoğuna göre yemek yememe anlamına gelmektedir, aslında bu tanım çok yanlıştır. Diyet sadece yağ yapan yiyecekleri azaltmak ve çeşitleri çok olmak üzere yemek yemektir. Yani bunun az yemekle alakası yoktur.

Diyet yapmadan da zayıflanabilir mi? sorusuna gelecek olursak bu sorunun cevabı evettir. Diyet yapılmadan da zayıflanabilir, zayıflamak için tek yol diyet değildir pek çok yol vardır. Bunların en sağlıklısı ve en çok etki edeni ise spordur. Eğer diyet yapamıyor veya diyet yapmayı sevmiyorsanız günlük hayatınızda kesinlikle spora yer vermeniz gerekir, günde yarım saat veya bir saat spor yapmanız gerekir.

Mesela göbek bölgesini sıkılaştırmanın en iyi yolu mekiktir, mekiğe başlanıldığı anda yağ erimesi hissedilebilir. Bunun yanı sıra koşu, yürüyüş, yoga, veya sabahları esneme hareketleri bile kilo vermenizde yardımcı olacak faktörlerdir. Spor sadece kilo vermede değil sağlıklı bir yaşamı ve sağlıklı bir ömrü sizlere sunmaktadır.


Şuan sağlığınızdan şüphe etmeseniz bile ilerki yaşlarınızda obezite, el ve ayaklarda titremeler, deri sarkması, boyun ve bel fıtıkları sizlere çok büyük sıkıntılar yaşatabilir. Bu hastalıkların önüne geçmek ve sağlıklı kilo vermek için spor vazgeçilemez bir yoldur. Eğer sizlerde diyet yapamıyor veya diyet yapmayı sevmiyorsanız spora başlamanız gerekir. Aşırı kilo insan hayatını zorlaştırmaktadır. Önüne geçilmezse psikolojik olarak stres yaratır ve insanlara ruhsal hasar verebilir. 

23 Ağustos 2013 Cuma

Merdiven Çıkarak Zayıflayın

Merdiven çıkarak zayıflanır mı? Tabi ki zayıflanır, merdivende her basamağınızda kan pompalanma hızı artar metabolizma daha hızlı çalışmaya başlar enerji yakılır ve yağ depolarından enerji çekilir. Bu sebeplerden dolayı zayıflama görülebilir.

Günlük yaşantınızda spor yapmaya vakit bulamıyorsanız merdiven çıkmak en iyi yöntemlerden birisidir, işe giderken işten dönüşte dışarıda gezerken sürekli olarak merdivenlerin kullanılması gerekir, insanlar için yapılan asansörler tam bir tembellik icadıdır. İnsanların hayatına teknolojinin girmesiyle pek çok hastalık ortaya çıkmıştır çünkü insanlarımız tembelleşmiştir. Bunun en önemli açık örneği de obezitedir.

Günlük yaşantınızda spora ayıracak vakit bulamıyorsanız asansörleri kullanmak yerine her yerde merdiven kullanmanızı öneririm merdiven metabolizma hızlanma oranını arttırmaktadır, bu sayede eğer açsanız vücut yağ depolarını eritmeye başlar, mesela sabahları sıcak ekmeğinizi kapıcıya aldırtmak yerine bir koşu gidip kendiniz alırsanız vücudunuzdaki yağ oranı azalacaktır. Mide boştur ve vücut direk olarak enerji yakma ihtiyacı duracaktır. Midede besin olmadığı için yağ depolarına “karın, kol, bacak, ve kalça”daki yağları kullanacaktır. Bu sayede bu bölgedeki yağ oranı azalacak ve zayıflama görülecektir.


Günlük yaşantıda sürekli olarak merdiven kullanılmalıdır, insanlarımız bu kadar tembelliğe alışırsa gelecekte her yer obezite hastaları ile dolabilir. Bunun önüne geçmek ve sağlıklı olarak kilo verebilmek için bu en iyi yöntemlerden birisi olabilir, günlük yaşantısında spora yer ayıramayanlar için merdiven çıkmak şiddetle tavsiye edilmektedir.