27 Ağustos 2013 Salı

Hamilelikte Beslenme

Hamilelik süreci her aile için oldukça heyecanlı ve sancılı bir dönemdir. Bu dönemi en iyi şekilde atlatmak için anne adayının çok iyi beslenmesi gerekir. İyi beslenmek için de her türlü besinden tüketilmesi gerekir.

Vücuda giren her çeşit gıdanın türlü türlü işlevleri vardır. Kimi besin protein içerirken kimi besin de karbonhidrat içerebilir. Hamilelik sürecinde ise her besinden mutlaka tüketilmelidir. Özellikle anne adayının istediği yani aş erdiği gıdaları yemesi çocuğun sağlıklı olabilmesi açısından çok önemlidir.

Hamile kişiler genellikle fazla kilo almamak için çabalar. Fakat bu yersiz bir çabadır. Hamilelikte istenilen gıdaları istendiği kadar tüketmek çok önemlidir. Kilo almamak için az yemek ya da yememek hem çocuğun gelişimine zarar verir, hem de hamile kişiye zarar verir.

Bu noktada hem istediği yemeği yemek hem de zayıflamak isteyen hamile kişiler için belli çözümler bulunmaktadır. Bu çözümler beslenme ile doğrudan ilgilidir.

Hamilelikte spor yapmak kilo almamak ve sağlık için muhteşem bir yöntemdir. Hamile kişiler spor yaparsa hem fazla kilo almamış olurlar hem de çocuğun anne karnındaki gelişimine katkıda bulunmuş olurlar. Spor yaparak metabolizmanın hızlanmasını da sağlayabilirsiniz. Bu sayede daha zor kilo alırsınız.

Vitaminler ve mineraller hem bebeğin gelişmesini sağlar hem de hamile bireyin daha iyi bir hamilelik süreci geçirmesini sağlar. Omega 3 içeren gıdaların tüketilmesi ise bebeğin zeka gelişimini tamamlamasında yardımcı olur.

Meyve ve sebze tüketerek hem faydalı hem de az kalorili bir beslenme alışkanlığı edinmiş olursunuz. Meyve ve sebze içerdiği vitamin ve mineraller sebebiyle son derece önemli gıdalardır. Hamilelik boyunca günde 1-2 porsiyon meyve-sebze tüketilmelidir.

Hamile bireyler kesinlikle alkol ve kahve tüketmemelidir. Her iki madde de bebeğe zarar verici özelliklere sahiptir. Ayrıca her iki madde de kilo aldırmaktadır. Eğer anne adayının sigara alışkanlığı varsa bu alışkanlıktan hemen vazgeçmelidir. Sigara içen annelerin çocukları engelli doğabilmektedir…

İştah Azaltan Besinler

Kilo vermede en önemli faktörlerden biriside doğal iştah kapatıcılardır, bu sayede açlık hissinizi bastırmış olursunuz ve dolayısıyla yemek yeme isteğiniz yok olur. Bu sayede daha kolay bir şekilde zayıflayabilirsiniz.

İştah azaltan yiyecekler nelerdir?


İlk olarak haşlanmış yumurta, hem protein açısından sizi en çok besleyen yiyecektir hem de tokluk hissi vererek yemek isteğinizi ortadan kaldırır, doğal iştah kesici  olarak kahvaltıda bir adet haşlanmış yumurta yenilebilir.

İkinci olarak salatalık, bol salatalık yemek iştahınızın kesilmesine neden olacaktır, bol salatalık midenizi doldurur ve kilo aldırma gibi bir özelliği yoktur. Mideniz dolu olacağı için acıkma hissi ortadan kalkacaktır.

Üçüncü olarak yeşil çay. Yeşil çay zayıflamak için en çok tüketilen çay türüdür, çünkü metabolizma hızlandırıcısıdır. Metabolizma hızlı çalıştığı zaman vücut enerjiyi depolama ihtiyacı duymaz ve direk olarak yakar bununla beraber iştah kapatmaya da yardımcı olur, bilinmesi gereken diğer şeylerse uyumadan önce içilmemelidir uykuyu kaçırma gibi bir özelliği vardır. Ayrıca şekersiz içilen yeşil çay, iştahınızı kapamanın yanında, zayıflamanıza da yardımcı olur. Bununla beraber bazı kişilerde çarpıntı yapabilir.

Dördüncü olarak Tarçın. Tarçın kilo vermek isteyen kişiler tarafından sürekli olarak kullanılmaktadır, yemekten önce bir çay kaşığı tarçın tokluk hissi verir ve daha az yemek tüketmenizi sağlar. Bu sayede kilo vermek çok daha kolay olur, dikkat edilmesi gereken konu yemekten önce yendiği zaman her çeşit yemekten bir kaşıkta olsa tüketilmesi gerektiğidir, vücudunuzu çeşitli vitaminlerden mahrum bırakmanız durumunda halsiz düşebilir ve bazı hastalıklar ortaya çıkabilir.


En temel iştah kapatıcılar ve zayıflamaya yardımcı olabilecek besinler bunlardır, aşırı olarak kullanılmaması gerekmektedir. 

Metabolizma Hızı Nasıl Arttırılır

Öncelikle metabolizmadan biraz bahsedelim, metabolizma vücuttaki yapım ve yıkım olaylarının tümüne denir, yani vücuttaki yağlar metabolizma tarafından yakılır. Dolayısıyla hızlı bir metabolizmaya sahip olan biri kolay kolay kilo alamaz. Metabolizması yavaş biri ise her ne kadar az yiyecek tüketse de metabolizmasındaki yavaşlık yüzünde kilo alacaktır.

İlk olarak su ile başlayalım, su gerekli miktarda alındığında metabolizma çalışmasında etkili bir faktör olur ve enerji sağlar, hızlı bir metabolizma istiyorsanız bol miktarsa su tüketmeniz gerekir.

İkinci olarak sağlıklı beslenme. Sürekli olarak aynı şeyler yiyerek olmaz, çok çeşitli az yiyecekler tüketmelisiniz, ne kadar çok çeşit olursa o kadar iyi olur, çünkü her yiyeceğin kendine göre vücutta işlevi vardır. Metabolizma hızlandırmada sağlıklı beslenme de etkili bir faktördür.

Üçüncü olarak alkol. Özellikle alkol kullanmamaya dikkat edin. Alkol metabolizmayı çok fazla yavaşlatmaktadır, dolayısıyla alkol kullanan kişiler genelde kilolulardır.

Dördüncü olarak B vitamini. B vitamini tam bir enerji kaynağıdır denilebilir, bol bol B Vitamini içeren yiyecekler, meyveler tüketirseniz metabolizma hızlandırmasında etkilerini görebilirsiniz.

Beşinci olarak egzersizler. Çeşitli spor ve egzersizler yardımı ile metabolizmayı hızlandırmak mümkündür, genel olarak spor metabolizma çalışmasında en etkili faktördür, her gün düzenli olarak spor yapmaya dikkat edin.

Metabolizma kilo vermekte önemli bir faktördür demiştik, sizlerde metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermeyi hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.